1.En quin any i per quin monarca van ser creats els Mossos d'Esquadra?
- A1690, per Carles II
- B1719, per Felip V
- C1749, per Ferran VI
- D1833, per Isabel II
Veure resposta i explicació
Resposta correcta: B. 1719, per Felip V
Els Mossos d'Esquadra van ser creats l'any 1719 per una ordre del rei Felip V, poc després de la Guerra de Successió i dels Decrets de Nova Planta. La seva missió inicial era mantenir l'ordre públic i perseguir el bandolerisme a Catalunya.