1.Quin model d'integració d'immigrants promou la Generalitat de Catalunya, basat en la interacció cultural mútua?
- AModel assimilacionista
- BModel intercultural
- CModel segregacionista
- DModel multiculturalista
Veure resposta i explicació
Resposta correcta: B. Model intercultural
La Generalitat de Catalunya promou el model intercultural, que es basa en la interacció, el diàleg i l'enriquiment mutu entre persones de cultures diferents. A diferència del multiculturalisme (coexistència separada) o l'assimilació (abandonament de la pròpia cultura), aposta per la convivència activa.